Siden sommeren 2019 har DSV samarbejdet med Citylogistik om at udføre distribution af varer med el-lastbiler i landets større byer.
Samarbejdet, der startede med et testforløb i Roskilde, omfatter i dag afhentning og levering af forsendelser på op til 3 paller i Aarhus, Aalborg, Nørresundby, Kolding, Haderslev, Roskilde og Lyngby. Og til juli vil Odense blive tilføjet på danmarkskortet over byer med grøn distribution.
Kim Hye, der er General Manager for DSV’s distribution i Danmark, fortæller:
”Vores samarbejde med Citylogistik er en win-win-situation for alle parter. I DSV har vi et ønske om at kunne tilbyde enkle, effektive og konkurrencedygtige distributionsløsninger med en grøn profil, og det kan vi med Citylogistik. Med el-lastbiler nedbringer vi ikke kun vores CO2-udslip, vi eliminerer også udslippet af sundhedsskadelige NOX’er i tætbefolkede områder”.
Selvom el-lastbiler i dag har en begrænset arbejdsradius og kører ca. 100 km på en opladning, udfører Citylogistik hele 90-95 % af deres transporter på el. Den grønne distribution kan realiseres fordi, at Citylogistik benytter centrale hubs tæt placeret på byerne, der fungerer som terminal for det ind- og udgående gods og ladestation til elbilerne, der kører i området.
Jesper Amsinck, Chief Operating Officer i Citylogistik, siger:
”I Citylogistik er vi på mange måder afhængig af samarbejder med kommuner og virksomheder i udbredelsen af vores grønne løsning. Med DSV har vi fået et virkelig entusiastisk samarbejde, som har taget fart og bunder i en stærk fælles interesse i at få flere grønne transporter i byerne”.
Potentialet for grønne transportløsninger i landets byer er store. I DSV’s distributionsafdeling anslås det, at op mod 20 % af samtlige kørsler har stop i byerne.
Læs også ’DSV Panalpina offentliggør ambitiøse mål for nedbringelse af drivhusgasser’
Siden sommeren 2019 har DSV samarbejdet med Citylogistik om at udføre distribution af varer med el-lastbiler i landets større byer.
Samarbejdet, der startede med et testforløb i Roskilde, omfatter i dag afhentning og levering af forsendelser på op til 3 paller i Aarhus, Aalborg, Nørresundby, Kolding, Haderslev, Roskilde og Lyngby. Og til juli vil Odense blive tilføjet på danmarkskortet over byer med grøn distribution.
Kim Hye, der er General Manager for DSV’s distribution i Danmark, fortæller:
”Vores samarbejde med Citylogistik er en win-win-situation for alle parter. I DSV har vi et ønske om at kunne tilbyde enkle, effektive og konkurrencedygtige distributionsløsninger med en grøn profil, og det kan vi med Citylogistik. Med el-lastbiler nedbringer vi ikke kun vores CO2-udslip, vi eliminerer også udslippet af sundhedsskadelige NOX’er i tætbefolkede områder”.
Selvom el-lastbiler i dag har en begrænset arbejdsradius og kører ca. 100 km på en opladning, udfører Citylogistik hele 90-95 % af deres transporter på el. Den grønne distribution kan realiseres fordi, at Citylogistik benytter centrale hubs tæt placeret på byerne, der fungerer som terminal for det ind- og udgående gods og ladestation til elbilerne, der kører i området.
Jesper Amsinck, Chief Operating Officer i Citylogistik, siger:
”I Citylogistik er vi på mange måder afhængig af samarbejder med kommuner og virksomheder i udbredelsen af vores grønne løsning. Med DSV har vi fået et virkelig entusiastisk samarbejde, som har taget fart og bunder i en stærk fælles interesse i at få flere grønne transporter i byerne”.
Potentialet for grønne transportløsninger i landets byer er store. I DSV’s distributionsafdeling anslås det, at op mod 20 % af samtlige kørsler har stop i byerne.
Læs også ’DSV Panalpina offentliggør ambitiøse mål for nedbringelse af drivhusgasser’Read More